#AckVärmland – dissar jag! #Blogg100

#AckVärmland – dissar jag! #Blogg100

Oj, som jag hade sett fram emot att se serien Ack Värmland, alltså landskapet jag kommer ifrån, dialekten jag är så bekant med. Men jösses, vilken besvikelse!

Värmländskan brukar vara tacksam att använda för löje och humor, men det måste göras mer perfekt tajming och rätt tempo för att det ska blir roligt. Jag tycker man misslyckades totalt, och komiken gick om intet. Vad har hänt, Ulf Malmros? Jag tycker att både han och de rutinerade skådespelarna borde ha klarat det bättre, för manuset verkar vara jättebra!

Ja, ja, jag gav det ett försök, men kommer inte att priortera det fortsättningsvis. Och jag trodde ju aldrig att jag skulle säga som jag säger nu: Alsterling var bäst! En välförtjänst upprättelse för hans del!

 

P.S. Det är väl ingen som har märkt att jag missade att skriva ett #Blogg100 -inlägg i går? 😉 Jag tar igen det i andra ändan, och hoppas jag är förlåten!

8 reaktioner på ”#AckVärmland – dissar jag! #Blogg100

    1. Hej!
      Kul att du tittade in hos mig! Ja, det är tråkigt när man har förväntningar. Oftast kan man ju bara släppa det, men jag är ju värmländska av börd och gillar Ulf Malmros så den här gången hade jag sett fram emot att ha en serie att följa. Men nej, jag nöjer mig med första avsnittet. Såg dock på facebook att de fick många positiva omdömen. Såg du själv programmet? Vad tyckte du?
      Jag kikade in på din sida. Såg Cadillac nämnas, men tror inte jag hörde något om bilen. Själv har jag en hel – osorterad – lista med Cadillaclåtar på Spotify!
      https://open.spotify.com/user/agesund/playlist/6oBxFfZziHX4jT45r6dTCz

      1. Har aldrig haft nöjet att får jobba med Malmros, men han är väldigt duktig. Såg på SVT:s kultursidor om just detta att nästan alla prata rikssvenska. Tyckte det var roligt med Welcom to Knohult som är inspelad här i närheten, där har de i alla fall försökt med smålänska.

        Inlägget handlar inte så mycket om bilen utan mer än om bandet The Cadillac band, eller antikrundan som Little Gerhard säger 🙂

      2. Ja, jag förstod ju det, men jag gjorde såklart associationen till bilen, eftersom jag gillar dem!
        Men, vadå ”jobba med Malmros”? Är du i filmvärlden själv? Jag har själv just knåpat ihop ett filmsynopsis!

      3. Jag har googlat – och anade detta! 🙂 Kul om du får filma min film. Tja, sådär …någongång, i framtiden … kanske…

Kommentera

