I dag fuskar jag. #Blogg100

I dag fuskar jag. #Blogg100

Det är ett intressant projekt det här #Blogg100. Det ger en träning i att bara sätta sig och skriva, varje dag i hundra dagar, bara för att det ska göras och det håller flödet uppe. Fast jag tror i och för sig ingen kollar om jag verkligen skriver, och jag har ännu inte satt mig in i hur jag minglar med andra bloggare. Kanske tur det, för i dag är jag trött. Sömnig rättare sagt.

Så jag orkar egentligen inte blogga riktigt, även om tankarna snurrar i huvudet. Jag har inte orkat utveckla några av de rubriker jag lanserade i förrgår. Jag har funderad över Saudiarabien, över Margot Wallström, över vapenexport, över  Anna Hedemo och Silberstein, vilka jag känner att jag som mediekonsument med vilja till ökad politisk insikt lika gärna kan klara mig utan. Dt får bara en geting, eller vad jag nu har att dela ut. Men jag orkar inte följa ett bloggresonemang för att förklara varför jag resonerar så.

Jag är sömning, jag går och lägger mig, så jag fuskar med #Blogg100 i dag och har lyckats få ihop ett blogginlägg om bara just det ….

Zzzzzzz……

2 reaktioner på ”I dag fuskar jag. #Blogg100

  1. Det är ju det med Blogg100, att det inte alltid måste vara så genomtänkt och välskrivet. Det här inlägget var så djupt mänskligt! Hög igenkänningsfaktor.
    Tur att du skrev, trots allt. 🙂

    1. Tack Issadissa! 🙂 Ja, ger man sig in i det här får man väl kämpa på och låta det vara lite svajigt! Ursäkta att jag inte svara förrän i dag, det tog ett tag innan jag fick koll på detta med kommentarer! Heja, heja, oss!

Kommentera

