Jobbtips från telefonförsäljaren #Blogg100

Jobbtips från telefonförsäljaren #Blogg100

Jag blev uppring av en sån där igen. Och jag blev grinig. Jag vill inte köpa något. What so ever. Så när telefonförsäljaren sa att han hade ett erbjudande för alla i Göteborg var jag snabb med att påpeka att jag bor i Kungsbacka, inte Göteborg.
– Åh, ursäkta, ja, du får förlåta mig men jag flyttade till från Norrland till Göteborg och tycker ju att det ligger så nära så det är samma sak.
Oj, tänkte jag, jag kommer ju att göra samma typ av misstag säkert. Och, ja, jag blev lite ödmjuk och skamsen också.
– Varifrån Norrland kommer du?
Han berättade varifrån. (Men nu har jag glömt det).
– Jag ska själv till Luleå på anställningsintervju på måndag, berättade jag.
– Då ska jag ge dig ett tips, sa han. Prata skit om Skellefteå hockey. Det finns ingen sådan rivalitet som mellan Luleå och Skellefteå, du får inte säga att du håller på Skellefteå, sa han. Sen sa han att han skulle bocka av mig så att ingen mer ringer och stör mig. (Jo, han hade fattat grejen)

Lite synd, tyckte jag, han var ju riktigt rolig. Och trevlig. Men jag undrar ju förstås om man inom kultursfären bryr sig om vilket hockeylag jag håller på?

Kommentera

