Don’t give up!

Don’t give up!

Peter Gabriel – Don’t Give Up

En låt jag ofta återvänder till, och särskilt i dag vet jag varför.

Jag lever i en frilansartillvaro där jobben inte kommer i det flöde jag förväntat sig och behöver. För att vara uppriktig, det har varit en tuff tid, men ändå långt ifrån sysslolös; som skribent, kursledare, föreläsare och vikarie i skolor. Men utan kontinuitet och den trygghet jag längtat efter. Som Peter Gabriel sjunger:

”Moved on to another town
Tried hard to settle down
For every job, so many men
So many men no-one needs”

Nå, jag är van en sådan tillvaro, men jag har längtat efter att komma in i värmen. Och jag återvänder till tanken på min hemort, till mina vänner, och på att aldrig ge upp. Så mycket stämmer med Gabriels text, om att köra hem till staden, där vännerna lovar att de finns om jag flyttar tillbaka, att jag till och med får bo hos dem. Så jag gjorde som det sjungs, jag tog min bil och körde till hemorten, vid vattnets strand. Jag hyser in mig hos en nära vän och jag arbetar nu på en plats alldeles invid vattnet där jag i dag fick se dagen gry. Jag gav inte upp.

Och med detta som mitt första inlägg i #blogg100 har jag också ambitionen att inte ge upp bloggandet när jag nu har börjat med det. 99 more to go.

 

Kommentera

