Deckardrottningar och varumärken

Deckardrottningar och varumärken

Det finns en avsevärd skillnad mellan Sveriges två stora deckardrottningar.

Liza Marklund hävdar bestämt att hon inte är ett varumärke. Hon är en människa, säger hon.

Camilla Läckberg däremot säger sig vara ett varumärke.

Man må använda begreppet ”deckardrottning” som en metafor, men säger man varumärke i de här sammanhangen så menar man också vad man säger. Trots att man är människa.

1-0 till Marklund i det här sammanhanget. Litterärt vet jag faktiskt inte. 1-1, kanske?

Marklund i Dagens Industri

Annonser

2 reaktioner på ”Deckardrottningar och varumärken

    1. Javisst gör det! Och tyvärr går inte länken till den artikel jag tog upp ämnet utifrån. Det handlade om det där med personligt varumärke, där Marklund och Läckberg hade två helt olika synsätt och jag höll med Marklund om att vi inte är varumärken utan människor!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s